Sprzęty do ćwiczeń

Orbitrek i ćwiczenia aerobowe – poznaj ich zalety

Promocje w sklepach zobacz naszą aplikację i zainstalij w telefonie gazetki promocyjne !!

Każdy kto chce się pozbyć nadprogramowych kilogramów, poprawić kondycję oraz ukształtować mięśnie powinien regularnie uprawiać aktywność fizyczną. Jak należy ćwiczyć, aby osiągnąć pożądane efekty? Najlepszym rozwiązaniem są ćwiczenia na orbitreku, czyli sprzęcie stworzonym do ćwiczeń aerobowych. Orbitreki cieszą się popularnością w każdej siłowni, jednakże można także kupić tego typu urządzenie do domowego użytku. Dlaczego warto to zrobić?

Orbitrek – co to takiego?

Orbitrek to urządzenie, na którym wykonywane są ćwiczenia cardio. Występuje on pod różnymi nazwami - niekiedy nazywany jest rowerem, a także trenażerem eliptycznym. Urządzenie ma wiele zwolenniczek, co nie może dziwić, ponieważ ćwiczenie na nim gwarantuje doskonałe efekty. Jest to związane z tym, że dzięki orbitrekowi można czerpać korzyści związane z uprawianiem różnych sportów, jak na przykład jazdy na rowerze czy używaniu steppera.

Co jest lepsze - ćwiczenia na orbitreku czy jogging?

Orbitrek jest sprzymierzeńcem osób borykających się z nadwagą, ponieważ ćwiczenia na nim wykonywane pomagają w szybszym osiągnięciu zamierzonego celu. Rower eliptyczny to maszyna, którą poleca się wszystkim, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy. W wykonywane ćwiczenia zaangażowane są różne partie mięśniowe – pracuje się nad nogami, pośladkami, rękami, a także brzuchem. Dzięki wykonywaniu ćwiczeń na rowerze eliptycznym można znacząco wyszczuplić trudne partie, jak choćby uda czy łydki, dodatkowym atutem tego urządzenia jest fakt, że pomaga wzmocnić kręgosłup, a także ładnie ukształtować mięśnie ramion. Nie bez znaczenia jest także fakt, że w czasie każdego treningu spalonych zostaje wiele kalorii. Kolejną zaletą roweru eliptycznego jest to, że pomaga usunąć cellulit. Jest to związane z faktem, że w ćwiczenia zaangażowane są partie ciała, które najczęściej są dotknięte cellulitem, czyli między innymi uda, pośladki oraz łydki. Ćwiczenie na orbitreku kilka razy w tygodniu przez kilkadziesiąt minut sprawia, że niechciana skórka pomarańczowa znika, a skóra staje się wyjątkowo jędrna i gładka.

Warto wspomnieć, że wykonywanie ćwiczeń na rowerze eliptycznym jest łatwiejsze, niż uprawianie joggingu. Dzieje się tak, ponieważ na orbitreku mogą trenować osoby mające bardzo słabą kondycję, czy problem z nadprogramowymi kilogramami. Dodatkowo podczas ćwiczeń nie są obciążane stawy, dzięki czemu znacząco maleje ryzyko odniesienia kontuzji. Decydując się na ćwiczenia na rowerze eliptycznym można w pełni dostosować poziom trudności treningu do obecnych możliwości.

jak schudnąć

Rodzaje orbitreków – wybierz najlepszy dla siebie

Wiedząc jak wiele korzyści przynosi wykonywanie ćwiczeń na orbitreku warto dowiedzieć się czegoś więcej o modelach urządzeń, które można znaleźć na rynku. Jeden z podziałów jest związany z systemem hamowania – wówczas rowery eliptyczne można pogrupować na mechaniczne, magnetyczne oraz elektromagnetyczne.

Pierwsze z nich są urządzeniami dosyć prostymi, co sprawia, że ich cena nie jest wysoka, na rynku można bowiem znaleźć takie orbitreki nawet za około 200–400 zł, należy jednak liczyć się z tym, że są one dosyć głośne. W przypadku orbitreków magnetycznych należy przygotować się na wydatek rzędu kilkuset złotych, choć w sklepach można znaleźć także modele kosztujące około 6000zł. Ten rodzaj rowerów eliptycznych wykorzystuje magnesy. Istotnym jest, że  urządzenia są ciche, można zatem na nich trenować nawet w domowych warunkach. Najdroższymi orbitrekami są te elektromagnetyczne. Urządzenia posiadają komputer umożliwiający sterowanie orbitrekiem, opór w czasie ćwiczeń jest tworzony przez elektromagnes. Ceny tego typu rowerów eliptycznych zaczynają się od około 700 złotych, najdroższe urządzenia kosztują natomiast nawet 8000 zł.

Jak często ćwiczyć na orbitreku, aby schudnąć?

Chcąc jak najszybciej osiągnąć pożądane rezultaty należy ćwiczyć na rowerze eliptycznym mniej więcej 2-3 razy w tygodniu. Ważna jest nie tylko częstotliwość, lecz także długość sesji – nie powinna trwać ona mniej niż 30 minut. Po pewnym czasie dobrze rozpocząć tzw. treningi interwałowe (podczas treningu tego typu należy wykonywać ćwiczenia o dużej intensywności na przemian z bardzo spokojnymi ruchami) – warto to zrobić, ponieważ interwały sprawiają, że można szybciej pozbyć się zbędnych kilogramów.

Przed rozpoczęciem każdego treningu na orbitreku należy zadbać o odpowiednią rozgrzewkę. Następnie można zacząć ćwiczenia na rowerze eliptycznym – aby wykonywać je poprawnie należy dbać o to, by w czasie treningu przez cały czas być wyprostowanym oraz nie odrywać stóp od pedałów. Początkowo należy ćwiczyć stosując lekki lub średni opór, po kilkunastu minutach można go nieco zwiększyć. Kończąc trening należy na kilka minut zmniejszyć tempo, aby zwolnić oddech.