Akcesoria do ćwiczeń

Guma do ćwiczeń (guma fitness)

Guma do ćwiczeń na drążku 

Lateksowe gumy do ćwiczeń to jeden z pomocny elementów, zarówno w przypadku gdy tego typu aktywność wykonuje się w domu, jak i na siłowni. Tak jak wiele innych akcesoriów do ćwiczeń, także gumy do ćwiczeń nazywane również taśmami, mają różną szerokość, długość i stopień elastyczności. Dzięki temu łatwo wybrać gumę odpowiednią dla amatora i dla osoby ćwiczącej często. Długie taśmy wykorzystywane są między innymi w treningu na mięśnie ud.

O tym, czy dana taśma będzie łatwo lub trudno rozciągliwa, decyduje jej grubość. Nie należy wybierać gumy fitness tylko ze względu na jej kolor – obecnie barwa taśmy nie oznacza stopnia jej grubości.

Gumy do ćwiczeń stanowią dodatkowe utrudnienie w treningu, co pozwala zwiększyć jego efektywność. Wiele osób uważa je za mniej użyteczne niż tradycyjne i znane akcesoria, jednak warto skorzystać również z tej metody, by w pełni docenić jej działanie.

Guma do ćwiczeń – jak ćwiczyć?

Taśmy wykorzystywane podczas aktywności fizycznej mają wiele zalet. Oprócz zwiększenia intensyfikacji ćwiczeń wspomaga także trening wpływający na rozciągnięcie mięśni. W przypadku niektórych ćwiczeń gumy mogą pomagać we właściwym ustawieniu ciała, co zmniejsza ryzyko kontuzji. Gumy fitness do ćwiczeń są często wykorzystywane do zadań, które mają na celu ujędrnienie ciała i usunięcie cellulitu. Jednocześnie jest to jedno z tańszych akcesoriów, dlatego warto je wypróbować.

Trening z gumą fitness

Cwiczenia z gumą fitness

Ćwiczenia, które można wykonywać z pomocą gum do ćwiczeń, mogą obejmować różne części ciała. By poprawić napięcie skóry ramion oraz siłę mięśni w tym miejscu, należy zaopatrzyć się w dłuższą taśmę. Ćwiczenie wymaga stanięcia na środku gumy. Następnie należy ciągnąć za jej końce, złączyć przedramiona i powoli ciągnąć taśmę ku górze, aż do momentu, gdy znajdą się one na wysokości barków. Ćwiczenie należy wykonywać w taki sposób, by czuć było wyraźny opór taśmy – w ten sposób najłatwiej jest wyrzeźbić mięśnie. Optymalnie jest wykonywać po dziesięć powtórzeń w trzech seriach.

Guma do ćwiczeń - także rehabilitacja

Ćwiczenia na mięśnie ud również mogą być wykonywane z użyciem gumy fitness. W tym celu należy ją związać. Istnieją również specjalne rozciągliwe listwy, które służą właśnie do aktywności tego typu. W celu wykonania efektywnych ćwiczeń na mięśnie ud, należy stanąć w rozkroku z listwą na wysokości kostek. Następnie należy powoli oderwać jedną z nóg od podłoża i unieść w górę, jednocześnie przesuwając ja lekko w bok. Tak jak w przypadku poprzedniego ćwiczenia podczas tego typu aktywności powinien być wyczuwalny opór gumy. Radzi się, by to ćwiczenia wykonywać w trzech seriach, każda powinna mieć dwanaście powtórzeń. Gumy fitness często używa się także do rehablitacji medycznych. Jest ona bezpieczna i dzięki swej rozciągliwości posiada szeroką regulację.

Guma do ćwiczeń pośladków

Dzięki gumie do ćwiczeń można również zintensyfikować ćwiczenia na mięśnie pośladków. Dłonie i kolana podczas wykonywania ćwiczenia powinny znajdować się na podłożu. To standardowe ćwiczenie na mięśnie pośladków można utrudnić, mocując końce gumy na dłoniach. Środek gumy powinien opierać się o śródstopia. Po prawidłowym umieszczeniu gumy fitness można zacząć odwodzić jedną zgiętą nogę od ciała. Ćwiczenie powtarza się w trzech seriach po dwanaście powtórzeń.

Wymienione ćwiczenia są jedynie przykładem tego, w jaki sposób można wykorzystać gumy do ćwiczeń. Warto jednak pamiętać, że tego typu akcesoria można wykorzystać w prawie każdej formie aktywności. Taśmy do ćwiczeń warto używać podczas końcowych ćwiczeń rozciągających, które mają na celu zmniejszenie możliwości wystąpienia tak zwanej opóźnionej bolesności mięśniowej.