Sklep sportowy

10 ZDROWYCH NAWYKÓW FITNESS, KTÓRE POMOGĄ CI POCZUĆ SIĘ LEPIEJ

Sport i fitness pomagają czuć się zdrowo i energicznie. I tu ważne jest, aby zrozumieć, że ćwiczenia nie ograniczają się do systematycznych wypadów na siłownię czy porannego joggingu.

Nawyk #1. Obudź się gładko.
Aby przygotować układ sercowo-naczyniowy do wysiłku, sportowcy zawsze wykonują rozgrzewkę. Należy to robić zawsze. W tym po przebudzeniu. Nie należy więc w pośpiechu gwałtownie wstawać z łóżka. Ustaw budzik 5 minut wcześniej, rozciągnij się i zrób trochę ćwiczeń w łóżku, bo to jest wpisane w naturę mechanizmu aktywacji organizmu. Pomoże to utrzymać zdrowy układ sercowo-naczyniowy i sprawi, że Twój dzień będzie przyjemniejszy.

Super okazje - promocje w ccc.

Nawyk #2. Pij wodę po przebudzeniu
Zacznij dzień od szklanki wody. Woda uzupełni nocną utratę płynów, które brały udział w procesach metabolicznych organizmu. Ponadto, szklanka wody pomoże rozpocząć pracę układu pokarmowego, co oznacza, że do śniadania organizm będzie gotowy do pełnego trawienia pokarmu.

Nawyk #3. Zjedz pełnowartościowe śniadanie
Pierwszy posiłek po przebudzeniu jest bardzo ważny. Jeśli nie lubisz jeść śniadania - na próżno, bo nie można go pominąć. Dobre śniadanie musi zawierać białka, tłuszcze i węglowodany złożone, które pomagają uzupełnić straty energii i dodają energii na cały dzień.

Nawyk #4. Pij 8 szklanek wody w ciągu dnia
Wyrób sobie nawyk picia czystej wody. Człowiek powinien pić codziennie 30-40 ml wody na 1 kg masy ciała. Jeśli nie chcesz zawracać sobie głowy matematycznymi obliczeniami, istnieje prosta zasada: pij 8 szklanek wody dziennie. Na przykład, co 2 godziny. Dostateczny poziom wody w organizmie utrzymuje w zdrowiu układ krążenia, stawy, poprawia stan skóry i pozytywnie wpływa na zdrowie.

Zobacz promocje w eobuwie.

Bershka

Habit #5. Uważaj na swoją dietę
Zostań szefem kuchni i krytykiem restauracji dla siebie. Uważaj na to, co jesz i kiedy jesz. Staraj się unikać fast foodów i gotowych dań, włącz do swojej diety więcej warzyw i owoców i nie objadaj się, zwłaszcza przed snem.

Nawyk #6. Nie pij napojów gazowanych.
W wodzie gazowanej nie ma nic korzystnego i lepiej w ogóle jej nie pić. W ogóle nie gasi pragnienia. Cukier, stabilizatory i sztuczne nasycenie gazem nie wpływają na organizm w najlepszy sposób.

Habit #7. Zacznij od czegoś małego
Aby zmienić swój styl życia, trzeba po prostu chcieć. Nie należy jednak zmieniać wszystkiego kardynalnie od razu. Na przykład, aby prowadzić bardziej aktywny tryb życia, nie spiesz się z bieganiem w maratonach. Na początek zrezygnuj z windy, pomiń autobus do domu i przejdź kilka przystanków pieszo. Ciesz się życiem w miarowym tempie. Sport to nie tylko praca mięśni i układu sercowo-naczyniowego, to także sposób na walkę ze stresem.

Nawyk #8. Jedz więcej warzyw
Dodaj więcej warzyw do swojej diety. W końcu warzywa nie tylko poprawiają funkcjonowanie przewodu pokarmowego, ale także przyczyniają się do lepszego trawienia pokarmów, uzupełniają organizm w dobroczynne minerały i witaminy, a w efekcie poprawiają nasze zdrowie.

Habit #9. Zadbaj o swoje zdrowie
W życiu, podobnie jak w sporcie, ważne jest, aby stale kontrolować stan swojego zdrowia i przynajmniej raz na pół roku do roku poddawać się badaniom u lekarza rodzinnego. Jest to ważne, ponieważ w porę postawiona diagnoza może zapobiec wielu chorobom.

Nawyk nr 10. Nie zapomnij o regeneracji
Bardzo ważny jest sen, podczas którego organizm się regeneruje. I nie ma znaczenia, czy ciężko pracowałeś, czy spędziłeś cały dzień aktywnie rozwiązując problemy związane z pracą. Dlatego ważne jest, aby zjeść kolację co najmniej 2 godziny przed snem i dobrze przewietrzyć sypialnię. Przed snem najlepiej nie rozpraszać się telefonem czy oglądaniem seriali. Powinieneś spać co najmniej 7 godzin.