Sprzęty do ćwiczeń

Bosu - uniwersalne i wydajne narzędzie do ćwiczeń

Sprawdź https://promocje.smaker.pl/kupony-rabatowe/50style teraz!

Bosu to bardzo ciekawe narzędzie do codziennych ćwiczeń i gimnastyki. Z wyglądu jest nieco podobne do półkuli, umieszczonej na podstawie. Można na niej ćwiczyć na różne sposoby, wypracowując lepszą równowagę i balansowanie ciałem. Świetnie sprawdza się też w treningu wzmacniającym całe ciało.

Piłka bosu - zastosowanie

Bosu to po prostu przecięta na pół piłka umieszczona na stabilnej podstawie. Przyrząd ten nie jest szczególnie duży – jego średnica wynosi zwykle niewiele ponad pół metra – co czyni z niego bardzo praktyczne rozwiązanie. Często znajduje się na wyposażeniu profesjonalnych siłowni, ale niewielkie rozmiary sprawiają, że świetnie sprawdza się również w domu. Bosu posiada dwie strony – pierwsza to twarda, płaska powierzchnia, czyli podstawa. Druga to półkula o elastycznej powierzchni. Obie mogą być wykorzystywane do różnych ćwiczeń pozwalających na trenowanie odmiennych partii ciała.

Bosu - cena, narzędzie do fitnessu

Sprawdź bonprix promocje!

Ceny bosu potrafią być bardzo rozbierzne, a to ze względu na markę i idącą za nią wykonanie. Najtańsze tego typu akcesoria można znaleźć już za 200/300 zł, ale warto jednak zainwestować odrobinę więcej kapitału, szczególnie jesli ma się w planach intensywny trening. Urządzenie jest niestety cały czas narażone na nacisk i przez to oczywiste jest, że jego wytrzymałość jest ograniczona, a wraz ze wzrostem jakośći materiałów, będzie ona dużo większa. 

Regularne ćwiczenie z Bosu ma wiele zalet i przynosi mnóstwo korzyści. Buduje to wytrzymałość ciała i znacznie wzmacnia mięśnie. Uczy nas również balansowania całym ciałem, angażując w to nie tylko poszczególne partie mięśni, ale także mózg. Ćwiczenia z bosu wymagają od nas znacznie większego skoncentrowania swojej uwagi, niż inne. Mięśnie pracują cały czas, a mózg musi umiejętnie je kontrolować i błyskawicznie reagować na wszystkie bodźce.

Dzięki regularnemu ćwiczeniu z Bosu można zatem znacznie wzmacniać ciało. W czasie takiego treningu pracują praktycznie wszystkie partie mięśni, jest to więc doskonały trening ogólnorozwojowy. Wyrabia to także refleks i równowagę. Bosu skutecznie koryguje wszystkie nieprawidłowości w naszej postawie, uczy nas utrzymywania prawidłowej postawy w życiu codziennym. Jest to świetne ćwiczenie wzmacniające kręgosłup, które poleca się osobom dużo pracującym w pozycji siedzącej. Trening jest jednocześnie dość wymagający, dzięki czemu pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej. Czyni to z niego świetną propozycję dla osób odchudzających się i chcących wypracować atrakcyjną, wysportowaną sylwetkę.

piłka bosu

Bosu - ćwiczenia 

Bosu to bardzo uniwersalny przyrząd do ćwiczeń, który daje nam wiele możliwości. Lista ćwiczeń które można na nim wykonywać jest bardzo długa, w zależności od tego, z której jego strony korzystamy. Na półkuli można stać, podskakiwać, leżeć czy nawet tańczyć. Nadaje się też do robienia pompek – ćwiczenie to staje się wówczas znacznie bardziej wymagające.

Trening bosu

Po ćwiczenia z Bosu bardzo często sięgają trenerzy personalni, którzy chcą w ten sposób zapewnić swoim klientom jak najbardziej urozmaicony trening. Przyrząd ten nadal nie jest w pełni znany i popularny, przez co osoby ćwiczące bez trenera wciąż sięgają po niego stosunkowo rzadko. Widać jednak, że znacznie się to zmienia – Bosu znajduje się teraz na wyposażeniu większości profesjonalnych klubów fitness i siłowni, a klienci coraz częściej się nim interesują.

W ofertach niektórych klubów można obecnie spotkać wiele treningów grupowych właśnie z wykorzystaniem Bosu. Zwykle są to ćwiczenia dla kobiet, polegające na połączeniu ruchów tanecznych z treningiem. Bosu nadaje się jednak nawet do zaawansowanego treningu siłowego. Same pompki z wykorzystaniem półpiłki stają się o wiele bardziej wymagające.

Ćwiczenia na bosu - efekty 

Dobrym ćwiczeniem z Bosu są pompki. Piłkę odwracamy płaską stroną do góry i umieszczamy dłonie na jej krawędziach. W takiej pozycji zaczynamy robić pompki, stale balansując ciałem i starając się nie stracić równowagi. Całe ciało w czasie wykonywania ćwiczenia musi pozostawać w prostej linii.

Zobacz gino rossi promocjeza darmo!